• Macius1
    liceum metka.fw
sfera metka.fw
Logo GrupaBury

Zgodnie z naszą tradycją Sobieski Vagabonds wybrali się na coroczną wycieczkę zagraniczną. Tym razem celem naszej podróży była słoneczna Malta, którą zwiedzaliśmy w dniach 11 – 15 grudnia. Wyspa powitała nas słoneczną pogodą, przygotowaniami do Świąt Bożego Narodzenia, które w scenerii południa Europy wyglądają dość niezwykle, oraz przepięknymi widokami, gdyż krajobraz maltański jest doprawdy zachwycający.

W czasie wycieczki mieliśmy okazję zwiedzić stolicę Malty – miasto Valettę, która w tym roku nosi honorowy tytuł Europejskiej stolicy kultury. Na wyspie obowiązują dwa języki urzędowe – maltański i angielski. Naszą grupę oprowadzał bardzo miły pan przewodnik, o słodkim imieniu Karmel, w towarzystwie którego zobaczyliśmy główne zabytki stolicy – mury obronne, Pałac Wielkiego Mistrza, katedrę Jana Chrzciciela, w której wyeksponowane są obrazy Caravaggio, kościół św. Pawła, główny plac z fontanną Trytona, przepiękne ogrody oraz uczestniczyliśmy w ceremonii Saluting Battery  czyli codziennego strzału z armaty w południe.

Następnego dnia mieliśmy zaplanowany całodniowy rejs, w trakcie którego widzieliśmy sporo ciekawych miejsc m.in. wyspę, przy której rozbił się statek z apostołem Pawłem na pokładzie (wydarzenie opisane w ostatnim rozdziale Dziejów Apostolskich), jaskinie w formacjach skalnych, plażę Blue Lagoon, a popołudnie spędziliśmy na zwiedzaniu wyspy Gozo.

Podczas następnych dni pobytu na Malcie zwiedziliśmy poprzednią stolicę wyspy Mdinę znaną jako „ciche miasto”, byliśmy również w wodnym parku rozrywki, w którym oglądaliśmy występy papug, lwów morskich oraz delfinów, podziwialiśmy widoki na południowym wybrzeżu oraz odwiedziliśmy słynną wioskę Papaya wybudowaną na potrzeby kręconego na wyspie filmu o słynnym marynarzu.
Malta jest miejscem niezwykłym z bogatą historią, zapierającymi dech w piersiach widokami oraz gościnnymi mieszkańcami. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z naszej wyprawy w galerii.