• Macius1
    Macius2
    podstawowka metka.fw
    liceum metka.fw
sfera metka.fw
Logo GrupaBury

Udział w konkursie wzięli uczniowie klasy 2c i 2d. 

Przesłali wiersze o matematyce napisane przez siebie lub innego autorstwa, które szczególnie się im spodobały.
Wiersze  autorstwa uczniów  zostały oceniane przez matematyków i polonistów uczących w klasie 2c i 2d i nagrodzone ocenami z matematyki i języka polskiego.

Wybór był trudny, ale jednogłośnie zwyciężył wiersz Michała Szumiły z 2c:


"Nauczyciel"

Ileż razy próbowałem
Wpisać swoje życie w układ współrzędnych.
Chciałem wyznaczyć miejsca zerowe
Funkcji mojego EKG,
Chciałem osiągnąć wymarzoną wartość maksymalną,
Chciałem obliczyć szczęście

Ze wzoru: π razy drzwi.
Wyszedł mi pierwiastek z liczby ujemnej.
Musiałem popełnić jakiś błąd rachunkowy
Lub przyjąć błędne założenie.
Nie wiedziałem jeszcze wtedy,
Że istnieją liczby urojone.
Życie to nie układ współrzędnych w zeszycie,
Ani zbiór liczb rzeczywistych.
Ma nieskończoność płaszczyzn
I nieskończoność krzywizn.
Jesteś punktem rzuconym w ten przestwór.
Nie stój w miejscu,
Bo zetrze cię gumka czasu.
Idź naprzód, odważnie,
Biegnij ile sił
Jak półprosta
Ku nieskończoności.
Lecz kiedyś mięśnie muszą zwiotczeć

I ołówek oderwie się od kartki.
Wtedy z pomocą przychodzi Nauczyciel –
Doświadczony Matematyk,
Który sam w dzień stworzenia
Opisał cyrklem okrąg Wszechświata
I ukształtował bryłę Ziemi.
Teraz przytrzyma zmęczoną rękę
I pomoże poprowadzić półprostą dalej,
We właściwym kierunku
Plus nieskończoności.
Kiedyś dąsałem się na Nauczyciela,
Bo potrafił być surowy
I zadawał dużo pracy domowej.
Takich nauczycieli jednak
Po latach ceni się najbardziej.
Dziękuję Ci, Nauczycielu!
Ty odkryłeś przede mną
Największe tajemnice matematyki.

Teraz już wiem, że
1 równa się 3
zaś 77 jest większe od nieskończoności